Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative77
#1311426
Jag har två garagenycklar.
Den ena sitter på nyckelknippan till en trasig bil som står i garaget. Denna nyckelknippa har jag liggandes i en V40 med manuella fönsterhissar.
Den andra garagenyckeln sitter ovanligt dumt på nyckelknippan till V40in.
Nu blev det problem.
I går var jag ute en snabbis i garaget och låste in den enda nyckel jag har till V40in.

Hur sjutton tar jag mig in i en låst V40-99.
Jag har försökt att bryta upp fönsterbågen för att lägga en snara runt låsknoppen. Detta funkade på min 142a för många år sedan. Nu får jag inget grepp om den.

Någon med bättre förslag?
Bättre förslag innebär inte att knacka ruta men jag kan tänka mig att förstöra ett mekaniskt lås.
En förutsättning till. Skruvmejslarna ligger i denna bil.
Användarvisningsbild
av Hedis62
#1311750
Om du inte kommit in i bilen så är mina tips, ringa en bilbärgare och fråga vad en låsöppning kan kosta, eller låssmed.
Om dom tar hutlöst betalt så är väl till att försöka forcera låset men då åker du ju på att köpa ett nytt eller begagnat på skroten så där lär väl det rulla iväg några hundralappar plus allt extrajobb med att meka dit ett nytt lås så det är bra att tänka på innan man kanske gör något förhastat.
Annars är det väl bara att låna en sån här skruvmejsel med fyrkantigt skaft som du kan prova att slå in en bit i låset och sedan ta hjälp av en skiftnyckel och vrida runt,nånting lär ju ge med sig antar jag.
Bilagor
36594683-origpic-6206e6.jpg
36594683-origpic-6206e6.jpg (15.08 KiB) Visad 1100 gånger
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]