Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1302220
Jag köpte bilen igår. Den går som en dröm förutom ljudet.
Allt funkar som det ska, den har rullat 15800 mil och har väldigt lite rost. Det var därför jag valde den.
Har tur att jag har en styvfar som är en väldigt erfaren mekaniker som kan hjälpa mig med detta så slipper jag punga ut flera tusen hos en mekaniker i stan.
Vi kommer gå igenom bilen och kolla för att få reda på exakt vad vi ska byta.
Tack för alla svar
Ska försöka hålla tråden uppdaterad när bilen är fixad så får vi se, inte säker på när vi ska fixa den, men jag har tråden bokmarkerad så jag återkommer när det finns mer info :)
#1302236
Samma med min volvo, rostfri, motorn gått 17600 mil, allt funkade förutom ljudet från kamdrevet.
Märkte ingenting förän jag bytte kamdrevet. Plötsligt blev motorn pigg i långa uppförsbackar. På platser där jag förut behövde växla ner i trean kann jag nu köra på i femman utan problem.
#1302238
emtor skrev:Samma med min volvo, rostfri, motorn gått 17600 mil, allt funkade förutom ljudet från kamdrevet.
Märkte ingenting förän jag bytte kamdrevet. Plötsligt blev motorn pigg i långa uppförsbackar. På platser där jag förut behövde växla ner i trean kann jag nu köra på i femman utan problem.
Spännande! Ser fram emot resultat på min också :)

Reparationer på burk ska du hålla di[…]

Fick detta svar idag på mail. När det […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]