Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elkevloz
#1299676
Tjena. Jag vill byta ut mina högtalare + huvudenhet i min volvo s40 02a och jag har lite frågor angående detta då jag är nybörjare.

Radion är en HU-605 och vad jag har förstått så är det 5.25” högtalare.

1. Går det bra att byta högtalare och radio utan att dra några nya kablar?

2. Måste jag köpa ett slutsteg?

3. Är huvudenheten bara att byta eller behöver man någon adapter?

4. Skulle behöva lite tips med på vad jag ska köpa då jag inte har någon större koll. Är inte ute efter något superljud direkt. Lyssnar mest på hardstyle kan jag tillägga.

5. Sen har jag 2 hål för högtalare i skuffen och det är även en kabel framdragen som jag tror är en högtalarkabel (kan ta bild på den när jag går ut i bilen) jag undrar om det kan vara värt att sätta in ett par högtalare där med.

Detta var alla frågor jag kom på nu. Tack på förhand smile
av andreas202
#1300069
Jag har en Alpine CDE-W296BT i min och den passar rakt i, dock behöver man fila ner skenorna i plast i panelen i bilen. Adapterkablage behövs dock om du inte vill klippa original anslutningarna.
Du kan byta högtalarna i dörrarna utan problem, dock kan adaptrar behövas för att göra det på enklast sätt annars måste du göra egna distanser så inte högtalaren tar i rutan i dörren.
Du behöver inte köpa något slutsteg.
Du behöver inte dra nya kablar till högtalarna.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]