Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1291194
Bytte länkarm på höger sida för att jag fick en tvåa på spindelleden, kollade på mekonomens sida och där hade dom två en som var märkt med "bäst" för 1500kr och en som var märkt med "bra" för 500kr.
beställde den för 500kr och efter monteringen så står ratten eller lutar en cm till vänster, är det framvagnsinställning som
gäller?
Eller skulle det hjälpa med att få ratten 100% rak om jag byter länkarm på vänster sida oxå?
Bilen drar inte åt något håll utan den går rakt fram och ratten stod helt 100 innan byte.
kan det vara så att det diffar på i mått på gamla och nya?
#1291395
emtor skrev: tor 10 jan 2019, 07:26 Slitna gummibussningar på dom gamla?
Byt den andra också.
Jo jag var inne på mekonomens nätsida nu och beställde en till vänster sida oxå, kan ju i alla fall inte bli sämre av att byta den andra oxå :-D
Tänkte lite på det här med om man tex byter stötdämpare eller bromsbelägg,,,det är väl ingen som bara byter på ena sidan? så varför inte lite samma när det gäller spindelled eller länkarm?!
Sen har man ju förhoppningsvis friska grejer på bilen tills nästa besiktning :-D
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]

Säger det något särskilt att det […]

Dragonfire