Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andersbe
#1295519
Åk till skroten och kolla på en lika dan modell.
Kupé filter kolla uppe vid vindrutetorkarna, under plasten, intaget till/för kupé fläkten, vissa bilar har den där!!
av bihslk
#1296685
OK lite update angående värmen i kupén.

Märkte nu när jag trycker Återcirkulationsknappen så blir det pissvarmt i bilen het luft som det ska men när jag stänger av det då återgår det till ljummet/kallare.
Fattar ingeting längre. Borde inte va nåt fel på cellpaketet isåfall om jag får jättevarm luft med återcirkulation. Verkar som den drar in kalluft någonstans nåt spjäll som är cp.

Allt är manuellt på bilen och ingen AC
av bihslk
#1297418
Kan någon här säga mig om min Volvo med manuellt klimat har nåt som heter Värmeregler motor eller nåt annat som bestämmer värme och kyla`?

Jag hittade detta på bildelsbasen men vet inte om det bara är de med AC/ECC som har det.
Misstänker starkt nåt sånt fel då båda mina slangar IN och RETUR är lika varma så det är därifrån värmen inte fungerar som det skall. Tror heller inte på att cellpaketet är igensatt
då ena slangen skulle vara kall eller fisljummen bara.


Har fått ritning över min klimatanläggning och undrar vailka av dessa spjäll som möjligtvis inte stänger ordentligt därav släpper in kalluft och blandar med den varma? Länk nedan

https://volvoem.com/group/EUR/1017/1184 ... 4/29167711
Användarvisningsbild
av Hedis62
#1297544
Ja om inte den fungerar som den ska får du väl antagligen kallt , pissljummet eller varmt beroende i vilket läge den låst sig.
Borde finnas på bildelsbasen billigt :-)

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

Står det någonstans på Volvos he[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]