Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1296735
Jag har nu haft bort LMM,och rengjort trådarna däri, ingen skillnad, felet ligger inte där. För övrigt går motorn helt korrekt,
det är som sagt start av varm motor, som den kräver att spjället öppnas, var söka fel???
#1303011
Kolla den lilla vakumslangen som går från bränsletrycksregulatorn till insuget. Tag bort den och kolla för bensin. Skal inte vara det allra minsta bensin där, inte ens lukten av bensin. Om du har en liten spricka i menbranet så sugs bensin direkt in i motorn. När motorn är kall så är det lagom lugnt, men vid varm motor så får den aldeles för mycket bensin,
Vidare . . . när insugsspjället är stängt så har du stort vakum og en stor mängd bensin dras från sprickan i membranet.
Gasen i botten . . . mindre vakum . . . mindre bensin dras in genom insuget . . . motorn startar.
Tag detta med en nypa salt,-bara en teori, men kolla hur som helst.
#1303013
Det luktar bensin, när jag lossat slangen mellan insug-bränsletrycksregulator,alltså defekt membran!! begagnad regulator beställd, vid demontering, är det bara att ta bort klamman,som verkar hålla den på plats,och dra ut den?? Någon som vet??
#1307414
Problemet löst!!! Tack "emtor",din teorjravi var helt rätt! Med en annan bränsletrycksregulator,går motorn som den ska,startar lika lätt varm som kall!!
Ett annat problem har dykt upp istället, när jag startar motorn, nollställs ; klocka tripmätare samt några värden på färddatorn, jag har prövat, med annat batteri, samma fel,har jag haft dörren öppen vid start,tänds varningslampan för öppen dörr,men slocknar ej vid stängd dörr utan fortsätter att lysa, även om jag stänger av och startar igen!!
Tänkbara orsaker???
#1307725
Sopparegulator, problem solved.

Klockan etc . . . Kolla batteri, rengör polarna og kabel anslutningar till batteriet, kolla om jordkabelen sitter fast i chassiet. Batteriet kan sjunga på sista versen. Kolla kabelanslutningar till instrumentpanelen.

Varningslampan för dörrarna . . . händer det bara för förardörren eller för alla dörrarna?
-Kortslutning i anti-stöld systemet.
-Dörrbrytaren sitter mekanisk fast i öppen position.
-Kortslutning i dörrbrytaren.
-Kablar med förstört isolation.
740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. P[…]