Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sapdat
#1259717
Hej på er!

Har sökt på Google samt här på forumet men hittar inte exakt vad för givare det är som spökar på denna felkod.
ACn är full och ger lite kyla om man har fläkten i lågt läge typ 1-2 men över det så kyler den knappt.

Felkoden jag får är CCM-0006 (Lägesgivare spjäll motor temperatur, låg signal)

Någon som är haj på vad det är som spökar??
av Sapdat
#1260348
Ingen som vet något om denna?? Jag hittar verkligen inget specifikt vad det är för givare eller var den sitter.
Kan det vara så att transistorn till kupéfläkten spökar?
av Sapdat
#1260447
Ja men vet inte VAR den sitter för på V70 sitter ju den vid pedalerna men på s40/V40 hittar jag inte direkt. Måste man ta bort hela instrument brädan? (Skulle inte förvåna mig)
Sitter den på passagerar eller förarsidan?
Användarvisningsbild
av andersbe
#1260730
Servomotor som styr spjällen, går trögt kommer inte till rätt position, givare får felvärden.
Har du kollat kupé filtret , kan vara igensatt med skit/Löv, sitter även en fläkt motstånd i kanalen jämte fläkten som har blivit kast, men kolla filter först. :-o
av Sapdat
#1262728
Jag har nu bytt filtret det blev lite bättre men inte bra dock vid låg fläkt hastighet är det kallare :-)
Jag kanske måste få bort felkoden räcker det med gamla bort med minus polen 30min eller måste jag få bort den med dator? Annars fläktmotståndet är den med kylflänsar va?
Jag har haft lite panik att fixa AC hade en liten knodd på G som bestämde sig att komma tidigare så haft fullt upp med den :bored:
Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Har också givarbyte på gång, bes[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.