Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emtor
#1249855
Hur får man loss bromsslangen från bromsoket framme?
Den sitter fast som h . . . .
Inte finns det nån mutter heller så att man får på ett verktyg.
Försökte med visegriptång men vågade inte använda mycket kraft.
#1249868
Om bulten är så pass dålig att du inte får på en hylsa på den så är det nog dags att byta hela oket. Det hade jag gjort. Bifogar en bild också. Slangen sitter med en banjokoppling. Bulten ska bara släppas på, men om bulten är så pass dålig att ingen hylsa går på, tjaa då är det ju svårt.

Lägga upp bilder verkar inte fungera så bra. Gå till den här adressen för att se bilden: forumbilder.se/H6SDP/namnlos
av emtor
#1249872
sweddan skrev:Om bulten är så pass dålig att du inte får på en hylsa på den så är det nog dags att byta hela oket. Det hade jag gjort. Bifogar en bild också. Slangen sitter med en banjokoppling. Bulten ska bara släppas på, men om bulten är så pass dålig att ingen hylsa går på, tjaa då är det ju svårt.

Lägga upp bilder verkar inte fungera så bra. Gå till den här adressen för att se bilden: forumbilder.se/H6SDP/namnlos
Finns ingen banjobultar på dom här oken. Slangen är skruvat direkt ned i hålet. Bak är det banjokoppling men inte framme.
Har nya bromsok och slangar och båda är beräknade för banjokoppling.
Det följde inte med bultar. Får försöka Mekonomen här i Norge. Om dom inte har så får dom beställa från Sveariket eller så får jag beställa från USA eller så tilverkar jag dom själv från en
M14, 1.5, 26 bult.
av emtor
#1249894
sweddan skrev: tis 15 maj 2018, 15:53 Gäller detta S/V40?? Aldrig sett en S/V40 med ok som inte är banjo. Skruv kan finnas att hitta online. Sök.

www.mekonomen.se/bil/sok/SearchProduct? ... Banjoskruv
Tack så mycket för länken. Mina banjoskruvar bak är M10x1x26.
Tog ut den ena och mätade den med gängverktyg samt kollade att den gick i det nya oket.
Mekonomen har M10x1x27. Med kopparskivorna på så är det som det skall vara.
#1249911
emtor skrev: tis 15 maj 2018, 17:25
sweddan skrev: tis 15 maj 2018, 15:53 Gäller detta S/V40?? Aldrig sett en S/V40 med ok som inte är banjo. Skruv kan finnas att hitta online. Sök.

www.mekonomen.se/bil/sok/SearchProduct? ... Banjoskruv
Tack så mycket för länken. Mina banjoskruvar bak är M10x1x26.
Tog ut den ena och mätade den med gängverktyg samt kollade att den gick i det nya oket.
Mekonomen har M10x1x27. Med kopparskivorna på så är det som det skall vara.
Okej. Perfekt.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]