Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sampler
#1243368
Hej!
Har nyligen skaffat en volvo v40 2.0t 2002 och märkte att det försvinner kylarvätska ur expansionskärlet. Kollade under mattan på passagerarsidan och det var rejält blött. Undrar nu om någon har erfarenhet vilket värmepaket man skall välja. Kollade med min volvohandlare här i Finland och dom skulle ha 422€ :D . Undrar om vparts https://vparts.se/fi/varmepaket-till-vo ... 96-04.html är något man vågar köpa. Vill ju att det håller en stund om man skall börja byta. Eller förslag på märken med någorlunda kvalite.
Och vet nån av nån bra guide så mottar jag gärna tips. Behöver hela instrumentbrädan plockas bort?
av Sampler
#1243560
klacken skrev:Autovaraosat24 finns från 25€ +10€ frakt och uppåt. Kan ju också bara vara o- ring som läcker så kolla om du ser varifrån det kommer.
Tackar för svar!
Jo var in och kollade där, frågan är ju om man vågar köpa dom billigaste, dom har i och för sej 2 års garanti som också volvo original har.
Det är ju möjligt att det kan vara en o- ring, skall kolla om om jag hitta varifrån vätskan kommer.

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]