Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ylli00
#1242043
Tjena det är så att jag bytte ventillyftare till min Volvo s40 2.0T 2003, hade då väck främre kamaxel, bytt packning o allt, Igår startade jag bilen o det läcker mycket olja från främre kamaxeln, Bytte packning men läcker fortfarande, Oljud från vvt-hjulet,Någon som vet vad det kan vara, Kan det vara Hjulet ? ?:-/
Användarvisningsbild
av andersbe
#1242200
ylli00 skrev:Tjena det är så att jag bytte ventillyftare till min Volvo s40 2.0T 2003, hade då väck främre kamaxel, bytt packning o allt, Igår startade jag bilen o det läcker mycket olja från främre kamaxeln, Bytte packning men läcker fortfarande, Oljud från vvt-hjulet,Någon som vet vad det kan vara, Kan det vara Hjulet ? ?:-/
Fel monterad packbox, har veckats sig, skador på kant.
Har det inte varit o-ljud innan byte så är det lyftarna. :-O)
Dra ut kontakten till solenoiden sitter jämte VVT:en.... :-)-)
av ylli00
#1242272
Det var lite o-ljud på vvt-hjulet, Tickade ventilyftare, så bytte ut dem ticka inte längre men läcker bara som den, läcker inte från packboxen då den är torr utan från mitten alltså, Kan det vara att den glappar så den inte tätter bra, Hur kan lyftarna göra så att det läcker ?? går andra året gymnasiet inte så kunnig :)
Användarvisningsbild
av andersbe
#1242283
ylli00 skrev:Det var lite o-ljud på vvt-hjulet, Tickade ventilyftare, så bytte ut dem ticka inte längre men läcker bara som den, läcker inte från packboxen då den är torr utan från mitten alltså, Kan det vara att den glappar så den inte tätter bra, Hur kan lyftarna göra så att det läcker ?? går andra året gymnasiet inte så kunnig :)
Du får lägga upp bilder, plocka väck kåpor så man ser bra och tydligt läckan, svårt i annat fall att ge bedömning om felet.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen