Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1235664
Nej det har inte löst sig, rengjort alla filter och provat flytta spjällen genom att koppla ur armarna men ingen lycka, kanske aningen bättre nu men inte tillräckligt.
#1235888
Har faktiskt det problemet men bara på ett utblås, precis framför föraren.
Blir till att kolla så det inte ligger skräp ivägen just där när det blir varmare ute, till sommaren.
/M
#1283127
Hur gick det för er med utblås mot vindrutan, fick ni ordning på det ? Berätta i så fall vad ni gjorde.
Jag har mitt problem kvar med dålig med luft upp mot vindrutan. Under sommaren har jag helt glömt bort att kolla upp detta, men nu när vintern och kylan är här så blev jag påmind.

Det har pratats om skräp i vägen för att luft ska ta sig upp. Dessutom har en vän till mig frågat om spjällen funkar som dom ska , han nämnde nåt om spjällen styrs av vakuum och att då en slang har lossnat . Jag vet inte vart jag ska börja med det här så jag försöker googla om detta problem har uppstått tidigare.
#1283163
sandV40 skrev: tis 27 nov 2018, 09:17 Hur gick det för er med utblås mot vindrutan, fick ni ordning på det ? Berätta i så fall vad ni gjorde.
Jag har mitt problem kvar med dålig med luft upp mot vindrutan. Under sommaren har jag helt glömt bort att kolla upp detta, men nu när vintern och kylan är här så blev jag påmind.

Det har pratats om skräp i vägen för att luft ska ta sig upp. Dessutom har en vän till mig frågat om spjällen funkar som dom ska , han nämnde nåt om spjällen styrs av vakuum och att då en slang har lossnat . Jag vet inte vart jag ska börja med det här så jag försöker googla om detta problem har uppstått tidigare.
Fortsättning.
Jag var nu ut och bytte kupefilter. Det var ordentligt skitigt samt en hel del små löv som fanns där inne. Men detta påverkar inte utblås upp mot vindrutan.
Det blåser på bra tycker jag direkt framifrån från, men ändrar jag till upp mot vindrutan så är det inte samma luftflöde .
Sedan vid fötterna så blåser det lite mer på passagerarsidan än förarsidan...en aning. Kanske ska vara så´?

Nån av er som har koll på hur spjäll mekanismen funkar på just min modell. V40 -04, combi. ?
Är det med vakuum eller nåt annat?

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]