Sida 1 av 1

Trasig topplockspackning? 2.0T MY02

Postat: fre 20 okt 2017, 13:19
av svergie2
Hej!

Min V40 2.0T drar motorolja och kylarvatten samt ryker vitt (endast vid ganska kraftigt pådrag nu innan jag fyllde på glykol igen). Motorn har aldrig gått varmt och har dragit olja i flera år. Nu har dock oljeförbrukningen ökat, fem liter olja har fyllts på under en månads tid (2-300 mils körning kanske). Har inte brytt mig om att fylla på glykol eftersom det försvinner på någon dag bara (inte riktigt rätt, i know), men fyllde på nu eftersom tempmätaren visade att vattnet inte blev riktigt varmt (svårt att mäta vattentemp om det inte finns något vatten). Hällde på nästan en liter kylarvätska upp till max i expansionskärlet. Motorn går annars som den ska och skall förmodligen byta olja + filter idag. 18 000 mil har bilen gått.

Re: Trasig topplockspackning? 2.0T MY02

Postat: fre 20 okt 2017, 15:58
av masqu
Har lite samma problem så det kan vara vevhusventilationen med för min oljeretur packning har gått redan så

Skickat från min D6503 via Tapatalk