Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DigiMatt
#380
Hej alla!

Jag har planer på att köpa en begagnad V40 T4 som har gått snart 10.000 mil, är det nåt speciellt jag bör tänka på?? jag tänker framförallt på om det är risk att automatlådan eller turbon är på väg att ge sig vid dom mil-antalen.. det är en -00'a som i övrigt verkar väldigt bra skött och alltid servad på bilia.

tacksam för snabbt svar

//Mattias
Användarvisningsbild
av volvo
#390
DigiMatt skrev:Hej alla!

Jag har planer på att köpa en begagnad V40 T4 som har gått snart 10.000 mil, är det nåt speciellt jag bör tänka på?? jag tänker framförallt på om det är risk att automatlådan eller turbon är på väg att ge sig vid dom mil-antalen.. det är en -00'a som i övrigt verkar väldigt bra skött och alltid servad på bilia.

tacksam för snabbt svar

//Mattias
Detta kanske inte du vill ha som svar.
Men det bästa är att köra in den hos bilprovningen så får dom söka igenom hela bilen en riktig genom sökning.
Annars titta under motorn så inget har droppat och sånt.
Sen finns det nåon sätt å testa turbon, men kommer inte ihåg var nått med gasen.
Detta är vad jag kommer på nu.
av Daniel
#2913
Hej.
Jag köpte nyligen min första bil. en 850 T5 som rullat som VD bil åt volvo. Den har gått 25 mil och den är automat. Jag lämnade in bilen för koll och de sa att jag behöver inte alls vara orolig. Denna var i mycket fint skick som resten av bilen var.
låter som din också verkar vara i bra skick så det låter inte som en dum ide.
Mvh Danne
av Bowin
#4943
Man brukar väl säga att turbon håller ca 20000mil så det ska absolut inte va nån fara..
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]