Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1145117
Hej

Har haft problem i några dagar med att larmet går såfort bilen får ström och att det inte går att avlarma med dosan. Detta hände efter batteriet drogs ur över natten men jag laddade upp det och problemet återstår. Verkstad är inte så intressant då det förmodligen nästan kommer gå på mer än vad bilen är värd. :(

Inget jag har testat har hjälpt och nu undrar jag om det finns någon som kan berätta hur eller om man kan programmera larmdosan till min S40?
#1145155
rixom98 skrev:Hej

Har haft problem i några dagar med att larmet går såfort bilen får ström och att det inte går att avlarma med dosan. Detta hände efter batteriet drogs ur över natten men jag laddade upp det och problemet återstår. Verkstad är inte så intressant då det förmodligen nästan kommer gå på mer än vad bilen är värd. :(

Inget jag har testat har hjälpt och nu undrar jag om det finns någon som kan berätta hur eller om man kan programmera larmdosan till min S40?
Testa detta:
1) Sitt i förarsätet på din 2000 Volvo S40. Stäng alla bilens dörrar och tryck på "Lock"-knappen på kontrollpanelen på förarsidans dörr.
2) Sätt in nyckeln i Volvos tändning lås och snabbt ta bort den. Fortsätt att sätta in och ta ur nyckeln i jämn takt tills bilens varningsblinkers blinkar.
3) Sätt i nyckeln i tändningslåset och vrid den till "On" läge,. Starta inte motorn.
4) Tryck på "Lock"-knappen på fjärrkontrollen. Bilens varningsblinkers blinkar om programmeringen är framgångsrik. För att programmera en andra fjärrkontroll för din bil, tryck på "Lock"-knappen på den andra fjärrkontrollen. Varningsblinker blinkar igen för att indikera lyckad programmering.(bör göras inom 10-15s)
5) Vrid tillbaka nyckeln till "Off" och ta bort det från tändning låset.
6) Gå ur bilen stäng dörrar och testa fjärrkontrollerna!

eller

Prova denna:

viewtopic.php?f=18&t=122221&p=1023890&hilit=fjaerrkontrollen+v40#p1023890

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]