- ons 14 okt 2015, 23:11
#1012103
Hej köpte en volvo v40 2,0t -01:a av en jobbakompis, börja med att den gick dåligt för jobbarkompisen för att sedan dö helt när han stod på sin infart sen fick han inte igång den igen! Koppla upp min data och den sa kamaxelgivare på felsökning, han köpte ny givare och monterade! Dock ingen skillnad, så då gjorde ja kompprov runt 5-6bar samtliga cylindrar! Vid detta tillfälle köpte jag den billigt!
Det ja gjort är
Kollat kamrem inställning, står precis efter markeringarna
Kollat att avgaskammen snurrar där givarn sitter och det gör den
kollat att det inte läcker komp ut i insuget och det gör det ej
kollat soppa tändning för sakens skull
inga skador på tändstift eller dyligt
inga synliga hål på kolvar
Var ju nästan övertygad kamrem kuggat med tanke på låga kompet och att den sätter felkod på kamaxelgivarn, men så verkar det inte vara!
Varför får ja upp felkoden på givarn??
Kan samtliga ventiler på avgassidan vara brända, verkar ju konstigt att det skulle ske precis samtidigt?
vad mer kan ligga bakom det låga kompet?
Kan tiläggas den va riktigt slö när han körde den hem, pga kompet vad vet ja!
//Per
Det ja gjort är
Kollat kamrem inställning, står precis efter markeringarna
Kollat att avgaskammen snurrar där givarn sitter och det gör den
kollat att det inte läcker komp ut i insuget och det gör det ej
kollat soppa tändning för sakens skull
inga skador på tändstift eller dyligt
inga synliga hål på kolvar
Var ju nästan övertygad kamrem kuggat med tanke på låga kompet och att den sätter felkod på kamaxelgivarn, men så verkar det inte vara!
Varför får ja upp felkoden på givarn??
Kan samtliga ventiler på avgassidan vara brända, verkar ju konstigt att det skulle ske precis samtidigt?
vad mer kan ligga bakom det låga kompet?
Kan tiläggas den va riktigt slö när han körde den hem, pga kompet vad vet ja!
//Per