Sida 1 av 2

Bränsletrycksregulator T4 fas1

Postat: mån 09 feb 2015, 18:54
av BaraHDoom
Hej.
Som ni ser på bilden så är det en Btr ifrån min V40 t4 fas 1.. Det jag undrar är då, vart sitter inlopp/tillopp och vart sitter returen?
Är inte så jätte haj på det är med Btr osv, så därför frågar jag här =)

Re: Bränsletrycksregulator T4 fas1

Postat: mån 09 feb 2015, 20:16
av sweddan
Den sitter på baksidan av fuelrailen. Om du står framför motorn så sitter den lite mer till vänster bakom railen. Du ser en större slang som går till den, bränsleledningen. Det finns ingen retur.

Gjorde en liten bild: Bild



Du ser bränsleledningen och lite av btr:en här: Bild

Re: Bränsletrycksregulator T4 fas1

Postat: mån 09 feb 2015, 20:29
av BaraHDoom
sweddan skrev:Den sitter på baksidan av fuelrailen. Om du står framför motorn så sitter den lite mer till vänster bakom railen. Du ser en större slang som går till den, bränsleledningen. Det finns ingen retur.

Gjorde en liten bild: Bild



Du ser bränsleledningen och lite av btr:en här: Bild
Jo de vet jag, har plockat bort min då den pajja när jag skulle ha av en slang. Och tanken är då att montera in en linjär Brt.
Men vill veta vad som är inlopp och vakuum? Blir de då va?

Re: Bränsletrycksregulator T4 fas1

Postat: mån 09 feb 2015, 20:41
av sweddan
Ok. Det ser du väl på min bild? Finns bara tre alternativ.

Re: Bränsletrycksregulator T4 fas1

Postat: mån 09 feb 2015, 20:43
av BaraHDoom
det är ett sådan Btr jag har, med an.kopplingar o stålslang o allt. Därav att jag måste veta vad som är inlopp osv =)

Re: Bränsletrycksregulator T4 fas1

Postat: mån 09 feb 2015, 22:32
av benka1
Lär knappast bli nå bättre om du tänker höja trycket utan att göra nåt annat-Eller?
skicka tebax det där o köp en orginal istället,du kommer få så mycket problem med din motor så att hälften
hade varit nog...
Ecun kommer få fnatt o tro att den är en raket o kommer skicka tretusen felkoder så om du inte är grå hårig så komma du bli det :D

Re: Bränsletrycksregulator T4 fas1

Postat: tis 10 feb 2015, 08:28
av BaraHDoom
benka1 skrev:Lär knappast bli nå bättre om du tänker höja trycket utan att göra nåt annat-Eller?
skicka tebax det där o köp en orginal istället,du kommer få så mycket problem med din motor så att hälften
hade varit nog...
Ecun kommer få fnatt o tro att den är en raket o kommer skicka tretusen felkoder så om du inte är grå hårig så komma du bli det :D
Tänker inte höja trycket.
Såg detta som ett alternativ då den är billigare än vad orginalet är som kosta 1382kr på volvo.
Som jag ej har råd med nu :P

Re: Bränsletrycksregulator T4 fas1

Postat: tis 10 feb 2015, 17:42
av sweddan
Inloppet är ju in i fuelrailen. Matningen är ju slangen från tanken. Vakuum har du på insuget. Jag hade köpt en begagnad original btr istället för att mecka ihop allt det där.

Re: Bränsletrycksregulator T4 fas1

Postat: ons 11 feb 2015, 07:35
av BaraHDoom
sweddan skrev:Inloppet är ju in i fuelrailen. Matningen är ju slangen från tanken. Vakuum har du på insuget. Jag hade köpt en begagnad original btr istället för att mecka ihop allt det där.
Begagnad kostar 1000kt hos skroten, och jag har bara hittat en.. då kan jag lika gärna köpa en splajdans ny orginal från Volvo. Vilket ja förmodligen kommer göra idag. Vill ej ha massa felkoder osv. Vill bara ha en fungerande bil :p

Re: Bränsletrycksregulator T4 fas1

Postat: ons 11 feb 2015, 07:48
av rudarmy
Va har du för artnr på btr ? Har 2 turbo motorer som ska säljas i delar :)
Har jag rätt sort så är det 400kr inkl frakt som gäller:)