Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#941570
Trodde bladen hade börjat bli torra eftersom det gnisslade när dom gick i regn. Bytte men samma gnissel. Någon som vet med sig vad göra?
Har smort runt omkring utan resultat.

Torkarbladet förare slår i A-stolpen, det verkar som en förskjutning skett. Rycker man i torkararmen rör sig hela paketet som det vore glapp, hur åtgärdar man det?

Tack på förhand.
#941931
Grovsnus skrev:Trodde bladen hade börjat bli torra eftersom det gnisslade när dom gick i regn. Bytte men samma gnissel. Någon som vet med sig vad göra?
Har smort runt omkring utan resultat.

Torkarbladet förare slår i A-stolpen, det verkar som en förskjutning skett. Rycker man i torkararmen rör sig hela paketet som det vore glapp, hur åtgärdar man det?

Tack på förhand.
Bussningen till torkararmsaxeln är troligen glapp
Bytte hela länkaget på min, inget mera gnissel nu :)
#1266455
Lånar tråden lite. Jag har fått liknande problem och det är att det gnisslar samt att det smäller när bladet ska vända. Det känns som att det är fel tryck på bladet. Jag har böjd och vinklat mig till döds men jag får inte till det så jag tänkte köpa nya torkararmar. Eller är det nåt annat jag kan göra för att det ska bli rätt tryck?

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]