Trögstartad S40, Bränsletrycksregulatorn?
Postat: mån 19 maj 2014, 19:10
Tjenare, jag har en Volvo S40 2.0T -99 som på senare tid fått problemet att man måste hålla in tändningen ett par sekunder innan den startar om den stått ett tag men går igång finfint om den varit igång strax innan. Har även känt av att den går lite dåligt första minuten eller så efter det att man startar och den stått ett tag, känns som att den får lite dåligt med soppa om man inte håller lite smått på gasen första tiden men efter ett tag går den klockrent.
Har läst på ett antal ställen att folk haft samma problem och då har Bränsletrycksregulatorn varit boven så jag tänkte byta ut den här för någon dag sen men när jag skruvat bort bryggan så såg jag att den regulatorn jag fått tag på(bättre begagnad) och den som sitter på skiljer sig en del.
Den jag har fått tag på ser ut att vara mindre storleksmässigt än den som sitter, de båda har en rak anslutning upptill medan den som sitter har en 90graders vinklad anslutning nertill medan den "nya" har en rak anslutning även där.
Någon som vet vad skillnaden på dessa två är?
Har läst på ett antal ställen att folk haft samma problem och då har Bränsletrycksregulatorn varit boven så jag tänkte byta ut den här för någon dag sen men när jag skruvat bort bryggan så såg jag att den regulatorn jag fått tag på(bättre begagnad) och den som sitter på skiljer sig en del.
Den jag har fått tag på ser ut att vara mindre storleksmässigt än den som sitter, de båda har en rak anslutning upptill medan den som sitter har en 90graders vinklad anslutning nertill medan den "nya" har en rak anslutning även där.
Någon som vet vad skillnaden på dessa två är?