Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fripe
#59325
Hej!
Tänkte höra om någon vet varför jag har ett "inte topp laddtryck"
Bilen är en v40 2.0t 99,steg 1,öppet filter och enligt min mätare från realcar så kommer jag unet upp i mer är max 0.6-0.7,enligt bsr&info från x40nordic så borde den ligga ca 0.9+
turbon e bytt bilen är i kanon skick,vad kan det vara?nån ventil,slang mm
tacksam för svar
Mvh Anders :?: :?:
av Kojje
#59360
Vilken firma har trimmat det låter som att du ev. skulle behöva spänna wastegaten lite den bör peaka på ca0.9 för att sedan backa till runt 0.7 vid högre varvtal.
av fripe
#59366
Det var bsr som trimmade bilen,redan då sa dom att den laddade dåligt,så jag körde att tag och lämnade sedan in den för ett turbo byte så det vart ny tubo wastegate mm,så det borde det väl inte vara?
av In Flames
#59370
skruva wastegate då. Fast helst efter råd från bsr lämpligtvis
av Kojje
#59504
Inget illa om BSR för dom är duktiga med jag har en kompis som hade exakt samma problem med sin 2.0T-98 chippad av BSR och han fick samma svar var dock wastegaten som var kass (membranet)och efter byte av den var problemet löst hur långt har bilen gått turbon skall hålla länge låter det från den?Har du laddtrycksmätare i bilen kan du prova att skruva wastegatestången ta ett halvt varv itaget och testa imellan så är det ingen fara.
av In Flames
#59514
Punkt (.) är nåt man sätter mellan meningar för att göra det lättare för andra att läsa. Ta det som ett råd: Alla kan inte läsa och förstå allting i ett och samma andetag
:roll: :wink:
av fripe
#59618
Nu har jag fått en ny turbo+wastegate!vart en ny koppling oxå).Borde inte laddtrycket vara bättre då? nu när allt e bytt.
Och om man då skruvar på wastegaten,blir det inte fel då?jag menar när allt e bytt ska man inte få det högre ladd efter chippning?istället för att "fuska"fram det?
Hoppas att ni förstår
Mvh 8)

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]