Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av th6
Jag fick en 2:a på dragkroken på min -96:a och tänkte således byta ut den. När jag tittar på t ex skruvat.se så kostar dock själva elsatsen nästan lika mycket som kroken. Går det att återanvända den befintliga elsatsen, eller behöver jag köpa en ny sådan?

Jag funderar för övrigt på om jag ska köpa en begagnad dragkrok för ca 800 kr, eller om jag ska köpa en ny för 950 kr på skruvat.se. Vad anser ni? Jag tänker mest så att den är ordentlig och passar som den ska på bilen när den väl ska monteras.

Denna är det jag tittar på: http://www.skruvat.se/Dragkrok-P78999.aspx
Användarvisningsbild
av Nexus
Du behöver inte byta elsattsen. Bara lossa skruvarna som håller eldosan sen montera den på nya kroken. Jag hade köpt en ny krok rakt av när det handlar om små pengar. Då får du nya bultar och en monteringsanvisning du ska visa upp på besiktningen. Är det en annan krok kan det ev bli så du får regga om kroken om man ska hård dra reglerna...
av th6
Nexus skrev:Du behöver inte byta elsattsen. Bara lossa skruvarna som håller eldosan sen montera den på nya kroken. Jag hade köpt en ny krok rakt av när det handlar om små pengar. Då får du nya bultar och en monteringsanvisning du ska visa upp på besiktningen. Är det en annan krok kan det ev bli så du får regga om kroken om man ska hård dra reglerna...
Kanon, då kör jag nog på den från skruvat. För det finns väl ingen risk att en inte passar eller liknande? Tänker om det finns mer än en typ av infästning eller liknande.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Infästningen är garanterat lika, det som kan skilja är urtaget som eventuellt finns i stötfångaren. Vissa krokar behövs det göras urtag för, andra inte. Kanske skiljer på stötfångaren på olika bilar också.
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]