Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Balkongluffarn
Hej!

Jag har haft bilen i ett par år nu och har skjutit upp på ett par saker att fixa med den. Jag började med det enklaste för en novis som mig, nämligen högtalaren höger fram som inte fungerat på ett bra tag.

Jag tog ut den och försökte att få igång den, men utan resultat, högst troligt är den stendöd.
Min fråga till er är: om jag ska byta ut ALLA högtalarna i bilen hur ska jag tänka då?
Om jag istället enbart byter ut den trasiga eller båda fram, vad finns det för alternativ?
Har försökt att leta rätt på en orginalhögtalare, för att göra det enkelt, men det finns inte så många (som jag sett iaf).

Har försökt att leta online, men ärligt talat så pallar jag inte mer då jag inte får fram den information jag vill.
Behöver ni mer info så säg bara till!

Tack på förhand!
Jag var precis i den sitsen med min V70 -2000, original högtalare har utgått och web-shopparna säljer hela kit. Men det blir SÅ jobbigt att byta allihop bara för att en är trasig. Och man har ingen aning hur dessa kit faktiskt låter, anar att det kan bli plågsamt för öronen.
Men så hittade jag en billig och fullt fungerande högtalare till rätt dörr på bildelsbasen..
Ville ju ha kvar originalhögtalarna som mina kollegor på Luxor i Motala tillverkade en gång i tiden :-D

Behåll 3" katten, stegmuff och ett 2,5&[…]

Smäller höger fram

Är fjäderbenslagringen monterad rät[…]

startsperre

Du måste se på initial state eller del[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Hej! Tack för snabbt svar. Har en lödsta[…]