Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av qan
#569353
Du har den fantastiska fenix 5.1 ifrån siemens. Jag har inte hittat någon billig läsare som fungerar med den ECUen, och inte hört någon annan som hittat en häller. Åk till någon med en kompetent läsare är tyvärr mitt råd :/
av Jalapenon
#569522
Nu är det så att jag fick bilen läst av en grannes bekanta. Och enda felkoden som kommer upp är 325 " Minnesförlust ". Bilen går inte igång alls, och jag antar att det är Styrenheten som måste bytas?.. Blir nog att sälja bilfan i delar snart.
av charta360
#569535
Jag har en Vol-FCR kabel. Men jag har inte fått den att läsa felkoder från motorstyrningen, verkar inte som att Vol-FCR har riktigt stöd för Volvo med Fenix 5.1 systemet.

Den kan läsa annat som ABS, AC o.s.v.
av qan
#569701
325 har jag haft på min med efter att batteriet dog, så den har nog inte att göra med att bilen inte startar. Får nog göra lite klassisk bränsle/tändning/komp felsökning.
av Rosetwig
#571794
Plantronixs skrev:Du skulle köpt denna för ¨å hade du kommit billigare undan och den hade passat ----> http://www.24.se/kkl-vagcom-ver-4091-p-694-c-227.aspx annars denna http://www.24.se/volvo-bildiagnostik-ka ... -6210.aspx själv ska jag försöka få tag i en OBDII bluetooth på tradera till min S40 T4 -98 så jag kan använda både android appen och Tool-scanner
Är det någon som vet om ovannämnda passar för en V40 -97 2.0 ? Skulle även en den senare med blåtand kunna fungera?

Tack på förhand :)

//Jonas
av charta360
#572196
Med Vol-FCR så kan jag inte läsa ur felkoder från motorstyrning.

Har en 97'a 2.0 (Fenix systemet som inte Vol-FCR funkar till.)
av Anders2017
#1542544
Hej
Är det någon som hittat nyare felkodsläsare för just s40 1999. Jag provade Elm 327 igår och den får inte kontakt med ECU:n så jag misstänker att jag behöver en som passar för just denna Siemens Fenix som jag förstår att det sitter i denna årsmodell. Bilen går surt och lambalampan ända till och från så jag vill försöka hitta vilka felkoder som dyker upp.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]