Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magseg
Hej.

Ursprunget till detta är denna tråd men den tar nu ny vändning så jag startar en ny tråd

viewtopic.php?f=18&t=143365&sid=2be28bb ... ceee33084e

Har bytt packboxen till VVT-axeln, magnetventil m packning, tändspolar, bränslefilter och stift.
Efter packboxens byte kom felkoden p0017 och verkstan gjorde en ny justering av VVT på garantin. Den står nu exakt.
Med min lilla läsare får jag felkod P0017.
Verkstan får Magnetventil och Momentbegränsning.
Magnetventilen byttes idag och koden släcktes.
Körde hem utan problem. Startar om bilen på gården efter några timmer för att backa och koppla släpet.
Koden lyser. Släcker koden och startar bilen för att dra om släpet på gården. Koden borta.
Startar bilen efter 15 min och duttar 2 ggr på gasen vid tomgång och koden kommer. Inget konstigt ljud, inget annat. Bilen går bra.
Ska besiktiga innan oktober.
Vad kan det vara?
VVT verkar i bra skick.
av magseg
Kan det vara kamaxellägesgivare på avgasaxeln som spökar?
av magseg
Körde i helgen 9 mil utan att lampan lystes upp men direkt jag startade upp bilen igen så tändes den.
Gjorde en kolla före jag stängde av efter körningen och då fanns koden som intermittent.
Den går ibland dåligt ett par minuter efter kallstart även sommartid men håller sig vid liv och det går över.
Tips?

Jag känner inte till något fix, men det[…]

motorvärmare

Dom flesta elvärmare är känsliga […]

@mrclean_c , Jo men precis, hade varit skönt[…]

Däck 18” V60

Var kör ni med för däck på er[…]