Sida 1 av 1

Kamrems byte 850 glt-97

Postat: fre 27 sep 2013, 20:24
av 745fredde
Hej här ute i volvo världen.

Jag har ett några funderingar om kamrems byte 850.
Är det något speciellt att tänka på vid byte av rem.
Har läst någonstans att man behöver en tolk.

Vilket säger mig inget.
Är det svårt/jobbigt/bökit eller fixar man det ganska lätt?

Tacksam för svar av er som kan och vet.

Samma fråga gäller även en Volvo 460-95 med 2,0 motor.

Mvh Fredrik.

Re: Kamrems byte 850 glt-97

Postat: fre 27 sep 2013, 20:27
av Flintskallen
[youtube]1CPrcPJPHdk[/youtube]

Re: Kamrems byte 850 glt-97

Postat: fre 27 sep 2013, 23:20
av *pettson*
745fredde skrev:Hej här ute i volvo världen.

Jag har ett några funderingar om kamrems byte 850.
Är det något speciellt att tänka på vid byte av rem.
Har läst någonstans att man behöver en tolk.

Vilket säger mig inget.
Är det svårt/jobbigt/bökit eller fixar man det ganska lätt?

Tacksam för svar av er som kan och vet.

Samma fråga gäller även en Volvo 460-95 med 2,0 motor.

Mvh Fredrik.
Motorn är inte en frigångsmotor så gör inte fel är första tipset.
Andra är sök i forumet om metod och verktyg som är bra eller rentav krävs, samt hur folk tänkt och tyckt om att göra ett byte själva.
På så sätt kan du få all info du bara kan tänka dej.

460 med 2.0 är enklare då det inte är dubbla kamaxlar. Men ändå samma kriterier.
Ett tips är ju att införskaffa verkstadshandböcker på bägge bilarna. Då menar jag INTE att ladda ned i bukten, utan att KÖPA dom. Tips är att det finns annat än haynes.