Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Andreas850
Tadaaam! Den oförtröttligt felsökande Andreas är tillbaka med fler 850-fel.

När man ligger i 110 blå på motorvägen märks det tydligt attbilen drar något åt höger. Den drar säkert åt höger hela tiden, men inget man märker av vid lägre hastigheter.

Hur korrigerar jag detta? Måste man åka till Däck-Allan nere på hörnet och justera om hela upphängningen eller finns det nån bekväm skruv under huven man kan vrida på?

/Andreas
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Börja med att kolla så att inte bromsen ligger på... Annars är det nog bäst att du gör en hjulinställning. Visst, det går att göra en toe-justering hjälpligt hemma på garaginfarten, men det är inte att rekommendera. Lika bra att få det riktigt gjort, så slipper bilen käka däck.
Användarvisningsbild
av Andreas850
Mkay! En får återigen tacka och bocka för det svaret... Är det kanske något man kan göra i samma veva som man byter till vinterdäck månne, det kanske är klyftigt? Så får nån professionell klåpare göra det istället för mig. :) Nån som känner en bra däckbytare kring Arvidsjaur?
av Frigge
Andreas850 skrev:Mkay! En får återigen tacka och bocka för det svaret... Är det kanske något man kan göra i samma veva som man byter till vinterdäck månne, det kanske är klyftigt? Så får nån professionell klåpare göra det istället för mig. :) Nån som känner en bra däckbytare kring Arvidsjaur?
Varför inte göra det direkt ?
Du riskerar att sneslita däcken som sitter på nu om du inte gör det direkt.

/Fredrik

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]