Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen har gått väldigt bra senaste tiden men när det var som varmast så märkte jag ett gnisslande ljud från höger sidan tänkte det var fläkten i kupen men när det stängdes av lät det fortfarande. Det är samma sida som kränger mycket när man svänger åt höger jag kommer byta stabbilsatorstagen fram för att försäka få rätt på kräkningarna då jag är lite trött på dom nu när man svänger.

Sen har jag haft ett problem som kommer och går lite som den själv vill och det är att ett av fram hjulen låser sig ibland vid panikinbromsning. Mötte en som är en tekniskråd givare på MECA och det kunde va något med ABS ringarnas läge när jag börjar bromsa som gjorde att det upp kommer. Har även misstänkt oken men inte kommit vidare samma sak med bromsledningarna. Kommer ta bilder så ni kan få en bättre bild när jag ändå byter länkarna till stabilisatorn

Något annat som ni misstänker? Kommer även kontrollera övriga delar och bussningar när bilen ändå är upp i framvagnen. Kontrollera besiktningen krängningshämmaren efter glapp och liknade på besiktning?

/Adamp

Som du märkt tar dom in vatten. Byter du hela[…]

D4204T5 2015 181hk

En slut turbo, eller två. Oftast den lilla […]

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrulle[…]

Injektorer

Jag gjorde samma jobb på min V70. Behöv[…]