Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1466849
De påstår jävligt mycket där man får kolla lag text vad som gäller dimljus fram nått jag aldrig orkat gjort.
Men aldrig nerslag på att det inte lyser. Bak där i mot har jag fått 2a när det inte funkat.
#1466850
ja jag kopplar då bara ur balastrarna till mina xenon-modifierade dimljus(enklare än att rycka säkringen), aldrig fått påpekning om det. Fungerar dom ska dom fungera korrekt och följa alla lagar och bestämmelser, fungerar dom inte så... fungerar dom inte, då är det bara en prydnad utan några lagar kring sig.
.
Erik Å skrev:Det är tämligen irriterande att köra i mörker med en orange varningslampa lysande rätt i ögonen..
Så ta bort lampan då ;-)
#1468902
https://www.diodhuset.se/ledlampa-h1-xe ... 5w-cob-led

Jo den här led lampan ska passa till dimljusen i min V70 gen 1 :-/
Men det gjorde den inte jag har en H1 med den vanliga fattningen ingen kabel.
Den här passade inte alls men den kommer upp när man slår in bilmodell :bored: .
I vad ska den här sitta?

Edit denna fattningen nedan har jag i mina dimljus som det står Volvo på.
Jag var slö o lade mig inte under o kolla först fan jag vet ju bättre :oops: .
Är det inte H3 det sitter kabel på men här heter den H1?.


https://vparts.se/se/lamphallare-dimlju ... gIyhfD_BwE
#1468907
StefanWasa skrev:Ja men då får jag prova om jag kan plocka bort bromsljuset i bakrutan och koppla om vingen.

Har tyvärr inte dragkrok på bilen.
Du kan ha en fördragen kabel till dragkrok som man kan koppla in sig på. På min förra s80 va det kabel med kontakt draget så det va bara att koppla in kabelns kontakt i bagagen när jag monterade en dragkrok.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1468908
gubbstrutt skrev:Är det inte H3 det sitter kabel på men här heter den H1?.

Jo så är det... H1 har 1 stift för plus och jordas via "chassit" på lampan, H3 har en kabel för plus och jordas via "chassit" på lampan.
Det är H1 i dimljusen på V70, och dom ska ha 1 stift. Visst, det går säkert mickla dit H3 också om dom fysiskt får plats, men då lär man ju modifiera lampsockeln och göra egna kontakter.... Men då kan man ju likagärna smacka dit xenon :-D

Reklamera skiten till diodhuset och skäll ut dom för felskrvining ;-)
#1468924
H3 har en helt annan sockel och är kortare. Kanske kabeln är av värmetåligt material för att inte original kabel ska smälta av värmen när den sitten direkt på lampan. Sitter det ett flatstift i änden på kabeln så passar lampan säkert. H3 har en rund sockel med ett urtag.
Bild på "original" H1
h-preview.jpg
h-preview.jpg (72.69 KiB) Visad 291 gånger
#1468965
lennarte skrev:H3 har en helt annan sockel och är kortare. Kanske kabeln är av värmetåligt material för att inte original kabel ska smälta av värmen när den sitten direkt på lampan. Sitter det ett flatstift i änden på kabeln så passar lampan säkert. H3 har en rund sockel med ett urtag.
Bild på "original" H1
h-preview.jpg
Ja det sitter ett flatstift i änden men det finns inte en sportmössa o få dit skiten det har jag kolla redan.
Ja det är klart total ombyggnad som nämns går väl att fixa men det har jag ingen lust med.
Lampan är nån konstig blandning av H1 och H3 det enda som liknar en H1 är den halvmåneformade överdelen på sockeln
Är det nån som vet var lampjäveln jag länka till sa sitta egentligen det vore bra att veta?.
Tack för era svar.

Edit det är vanlig isolering på kabeln.
#1469026
gubbstrutt skrev:Är det nån som vet var lampjäveln jag länka till sa sitta egentligen det vore bra att veta?.
Skulle tro den passar dom flesta ställen där en H1 ska passa. Utom då tydligen Volvos dimljus (och säkert fler med den typen av fastsättning eller dimljus)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]