Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1466792
Lucif3r skrev: fre 01 okt 2021, 19:30 Eller så bryr man sig inte om den varningslampan lyser ;-)
Den fyller ju ingen direkt funktion ändå
Vissa av oss har en speciell sorts OCD som gör att vi blir skogstokiga av lysande varningslampor etc. :-)
#1466795
Då kanske lite svart eltejp över lampan skulle hjälpa :angelo:
Ja inte mig då eftersom jag har OCD bara när det gäller vissa grejor. Det var vad min förr förra käring sa iaf. :laugh:
#1466841
Ja det är det. Tänkte sätta led i dimljusen de lär väl övervakas av lampan på min gen1 V70?.
Tror jag sett den där grejen i vänster bak som övervakar bakljus mm som nämns i den tråden du länka till Erik :-)
#1466843
gubbstrutt skrev: lör 02 okt 2021, 00:01 Tänkte sätta led i dimljusen de lär väl övervakas av lampan på min gen1 V70?.
Då är det lugnt, det är bara halvljuset som har övervakning fram.
Trodde att helljuset också hade övervakning men av schemorna i Haynes-boken att döma så är det inte så..
Har själv LED i dimljusen, ingen varning! Men bilprovningen felindikerade direkt :-D Man får byta lampor innan man åker dit.
Glödtrådsvakten fram verkar sitta inbyggd i ljusreläet. (inringat i bilden) Men jag får inte pin-numreringen på relät att stämma med Haynes.. skumt.
ljusrelä.JPG
ljusrelä.JPG (32.58 KiB) Visad 240 gånger
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
#1466844
Det låter ju bra då jag även funderat lite på att led konvertera helljuset när jag ids.
Jag har ett sånt där relä i näven samma siffror men mitt är grått.
Tackar för svar

Edit jag brukar dra säkringen till dimljusen fram innan bes :-)
#1466845
gubbstrutt skrev: lör 02 okt 2021, 00:33 Edit jag brukar dra säkringen till dimljusen fram innan bes :-)
Vet inte om det hjälper, jag har ju Vparts konvertering (med ombyggd reflektor) så det syns från utsidan att det är något skumt :-D Även om de inte är tända..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]

Som Totte säger är det sannolikt den sen[…]