Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#771900
När jag bromsar så varnar glödtrådsvakten för trasig lampa, men den släcks nästan direkt och det är inte alltid som den varnar.

Jag har spoiler med bromsljus och denna är kopplad till det vanliga bromsljuset på vänster sida. Jag har även bromsljus i bakrutan. Så jag antar att det beror på glödtrådsvakten som känner av nån typ av obalans när jag bromsar, men att detta rättar tills sig nästan direkt.

Var ut och kollade på reläet som sitter under vänster bromsljus, se bild:

Bild

Räcker det med att byta ut denna mot en som har specifikation för "4 x stoplight" om det nu finns? Eller hur ska jag lösa problemet?
#771913
Så det kan fungera om jag plockar bort bromsljuset i bakrutan? Eller kommer glödtrådsvakten ändå känna av en obalans eftersom det är direktkopplat mot det ordinarie bromsljuset?

Varför skulle det bli bättre om jag satte led-lampa i bromsljuset som sitter i bakrutan?
#771924
Ok, tack för info!

Men jag är helt hopplös när det kommer till EL, hur ska jag gå tillväga, ska jag bara följa kablaget från bromsljuset i bakrutan och sedan sätta kablaget från vingen på de uttagen i glödtrådsvakten?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Volvo on call och GSM

spelar ingen roll när inte VOC finns lä[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns […]