Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vento
Hur blir de om man bara köper ett par sänknigsfjädrar och byter ut orginalfjädrarna utan att byta dämpare?
Funkar detta bra?
Annars brukar ju folk kapa orginalfjädrarna, då byter de ju inte dämparna.
av AnkaN7893
Ja det fungerar, den kommer att bli lägre så länge du inte har nivomatic. Men rekomenderar att byta allt då dina dämpare garanterat slut om dom inte redan är bytta.

Vilken sänkning tänkte du dig? Volvos egna? Ger ungefär 2 cm sen finns det 40/40 och 60/40 eller rent av coilovers fram och nya sänkfjädrar bak :)
Användarvisningsbild
av Nexus
ett tips sattsa på 60/40 så blir bilen hyffsat rak. 40/40 sänker knappt något fram...
av Vento
Men vart är det bäst att köpa sänkningssats då?:)
Någon som har nått bra tips?
av AnkaN7893
Vento skrev:Men vart är det bäst att köpa sänkningssats då?:)
Någon som har nått bra tips?

vparts, chassit.se med mera:)
av Vento
Hur är chassit? har sett att den har ganska bra priser!
Nån som handlat därifrån? :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Min satts är från chassit.se fast jag köpte den på blocket oanvänd med kvitto och garanti för ca halva nypriset. Men ska du köpa nytt hade jag valt de gula dämparna, har de svarta på min och visst fungerar bra då jag ej bankör bilen för då är de nog lite för mjuka. (D)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nexus skrev:Men ska du köpa nytt hade jag valt de gula dämparna, har de svarta på min och visst fungerar bra då jag ej bankör bilen för då är de nog lite för mjuka. (D)

Mjuka på vilket sätt? Typ som orginal fjädring eller snäppet mjukare ändå? Vill ju sänka min med, men jag vill inte offra någon komfort om jag inte måste, tycker den går as skönt orginal, men det ser ju inte så upphettsande ut direkt :P
Användarvisningsbild
av taxi
Njut av komforten och bli upphetsad av nåt annat istället.
Oavsett om du fulsänker eller finsänker bilen så blir det på komfortens bekostnad.

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

D4 VEA dricker olja

Bilen går bra. Dessvärre har vänst[…]

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]