Hydralmodulatorns ventiler - Ingen spänning
Postat: mån 24 jun 2013, 16:57
Hej!
Jag har sökt rätt mycket på internet och har inte hittat något än ett inlägg som löd "Det går en stor skarv till motorn. Den brukar bli dålig". Okej. Vart sitter denna skarv som ser till så "motorn" från spänning? Sittter ventilerna i ABS enheten? Jag tror inte det då det är mest bara ett stort chip som sitter där. Vet du?
A3 4-4-4
Bil: Volvo 850 GLT 1992 Professional

Här är en bild på ett relä. Tror att det är ABS reläet.
VOLVO
3515632
6807 10 (90)
89 8181 GERMANY
Enligt multimetern så har denna ingen sluten krets vid de 4 runda stiften. Om jag mäter vertikalt, horisiontellt, lodrätt och kors och tvärs så visar multimetern ingen sluten krets. Min multimeter piper till om den märker sluten krets. Så är denna relä deffekt då eller?
EDIT: Jag får sluten krets om jag mäter med multumetern om jag sätter dit den stora avlånga kabelkontakten. Då får jag sluten krets på två av dessa pinnar längst åt höger på denna bild. Pinne höger upp och pinne höger ner.

Jag har sökt rätt mycket på internet och har inte hittat något än ett inlägg som löd "Det går en stor skarv till motorn. Den brukar bli dålig". Okej. Vart sitter denna skarv som ser till så "motorn" från spänning? Sittter ventilerna i ABS enheten? Jag tror inte det då det är mest bara ett stort chip som sitter där. Vet du?
A3 4-4-4
Bil: Volvo 850 GLT 1992 Professional

Här är en bild på ett relä. Tror att det är ABS reläet.
VOLVO
3515632
6807 10 (90)
89 8181 GERMANY
Enligt multimetern så har denna ingen sluten krets vid de 4 runda stiften. Om jag mäter vertikalt, horisiontellt, lodrätt och kors och tvärs så visar multimetern ingen sluten krets. Min multimeter piper till om den märker sluten krets. Så är denna relä deffekt då eller?
EDIT: Jag får sluten krets om jag mäter med multumetern om jag sätter dit den stora avlånga kabelkontakten. Då får jag sluten krets på två av dessa pinnar längst åt höger på denna bild. Pinne höger upp och pinne höger ner.
