Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bygger en folkrace bil av en volvo 850 -97 och immon ligger i har inte kvar nycklar eller original rattstång och den öppnar inte spridaren.. fått ett svar att byta gammal kabelmatta och byta till en box från glt -95 eller om nån vet någon som kan chippa den då tydligen försvinner immot i boxen?? så frågan är nån som gör detta?? har bara hittat till dom små motorerna massa chip men inte till denna.. eller finns det nån genom väg att koppla ur det?? tack för alla svar bilen hoppas vi starta så fort om vi löser detta ...
av *pettson*
finne83 skrev:bygger en folkrace bil av en volvo 850 -97 och immon ligger i har inte kvar nycklar eller original rattstång och den öppnar inte spridaren.. fått ett svar att byta gammal kabelmatta och byta till en box från glt -95 eller om nån vet någon som kan chippa den då tydligen försvinner immot i boxen?? så frågan är nån som gör detta?? har bara hittat till dom små motorerna massa chip men inte till denna.. eller finns det nån genom väg att koppla ur det?? tack för alla svar bilen hoppas vi starta så fort om vi löser detta ...
Är inte särskilt pigg på att berätta och hoppas ingen annan gör det heller. Men öppnar den inte spridarna så har du andra problem än din immo att oroa dej över. Bygger du folkracebil så kan du säkerligen se till att få tag i ett elschema och utföra bytet som krävs. Eller göra det som är nödvändigt, schemat berättar hur och varför det är som det är. Det är omöjligt att veta vad som är felkopplat, missat eller bränt vid bygget för vår del.
Nåt jag däremot reagerar på är att det kom som en överraskning med immo på en 97:A när det är lagkrav sedan 1996 på alla bilar?
Det är ju så att även om man bygger en folkracebil så krävs det planering. Men återigen. DET är inte ditt problem.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]