Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
#3390
?:-/ Tjenare alla å god fortsättning, är det nån som har någon goo sida vad det gäller olika sorters slutrör till 850 eller v70(gamla) eller är det bara så att man "bränner"ihop nått själv efter eget tycke å smak..ivart fall om det är nån med en fräsh sida skriv till mig...Janne i Kallsta..
:roll:
av skidoomackan
#3619
jag tog ett ca 20-25 cm långt 4tums syrafast rör och pressade ihop den lite så att den blev oval, sedan snekapade jag utblåset (ca 2-2,5 cm bort på underkanten)
på insidan tog jag ett annat rör som passade på befintligt rör. sedan svetsade jag igen ena gaveln och tog upp ett hål för lilla röret och svetsade fast den, sedan var det bara att polera och montera. ser mycket bra ut ca 10mm tomrum mellan utblås och plåten på bilen. KANON. tycker jag.
skidoomackan
Användarvisningsbild
av firefightern
#3622
jo du skidoo,det kanske inte är så dum ide det med att "bränna på lite mindre rör på ett grövre,ska kolla lite på detta här,,tack för tipset ,janne :-)))))
Användarvisningsbild
av firefightern
#3681
vol:-) Nu du skidoomackan, sitter det på plats, 4" å allt det där goa stuket som bara ett sånt "fett" rör får,snacka om att grannen blev lång i ögonen när han fick se ett glänsande fyr tumms rör som diskret väller fram och "mullrar lite extra"..tack för braiga tipset Janne i Kallsta (RO)
av Fairlight
#3732
Kika in på Micro så finns det snygga slutrör som passar till 850 (som är ca 72-74mm om jag inte tar fel...)
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar