Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#743946
Andreas123 skrev: man kan lossa skruvarna bara lite.köra sakta svänga och bromsa så släpper dom.
Och hur bra är det för bultarna?

Jag har dessutom provat detta knep utan att det släppt, och ge mig ut på större äventyr med lossade bultar har jag inte velat.

Självklart har jag inte smetat in hela ytorna med massor av fett, bara lite och fläckvis så att ytan det fastnat på har varit mindre.
#743986
Ändå ett väldigt meckigt sätt. Kan jag på vettigt sätt undvika att fälgarna fastnar så hårt väljer jag det.
#744091
ett tips att slippa bråka med fälgar som sitter fast är att slipa navringen med fint sandpapper sen lägga på bromspasta på navringen har gjort så på alla mina bilar genom åren o har aldrig haft bekymmer med fastnande fälgar sen en liten dutt koppar eller silverpasta på bultarna så e de en fröjd o byta hjul ;)
#752670
HELV...!

Fälgen sitter fastsvetsad på navet! Där fick man som straff för att man slarvade med smörjningen i höstas. Får åka till däckfirma i morgon.
#1341918
Lyfter tråden. Kör själv med batteridriven mutterdragare på mittläge (135 nm) vilket verkar funka finfint. Läget ligger dessutom precis på lagom kraft vad som är rekommenderat för mina bultar. Skulle dock vara intressant att dubbelchecka med momentnyckel för att se exakt vad momentet hamnar på.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]