850 GLT 92 stannar oregelbundet, ingen felkod
Postat: mån 11 feb 2013, 19:15
Hej,
Ja, jag har läst de många trådarna om liknande problem, men jag har fortfarande frågor. Min 850 GLT -92 stannar plötsligt och helt oregelbundet, är död allt från några minuter upp till dagar innan den lika plötsligt startar.
För 18 månader sedan hade jag precis samma symptom, bytte bränslepumpen, och problemen upphörde helt. Pumpen jag köpte var begagnad för att slippa joxa med konsolen. Så nu när jag fick exakt samma symptom så bytte jag pump igen (begagnad igen). Men denna gång hjälpte det inte.
Så idag bytte jag bränslepumprelä (103). Startade bilen och lät den gå medan jag skruvade tillbaka locket. Då tvärstannade bilen och jag tyckte att jag hörde ett klickande i ett av reläena som jag ju stod väldigt nära. Jag tänkte att det kunde vara dålig kontakt så jag provade dra reläet ut och in flera gånger, men bilen startade fortfarande inte. Så jag undrar vilka fel som kan slå av reläet?
Jag har ju läst om att kamaxelgivaren kan ge dessa problem, men har förstått att den isf borde ha gett felkod. Jag får inga felkoder alls (förutom på bromsar) fastän jag idag hann kolla allt medan den vägrade starta.
Fick också tips om att bryta strömmen för att nolla eventuella elektriska fel. Testat även det utan att den startade.
Så jag tar tacksamt emot tips på vad som kan generera detta problem utan att ge felkoder.
Ja, jag har läst de många trådarna om liknande problem, men jag har fortfarande frågor. Min 850 GLT -92 stannar plötsligt och helt oregelbundet, är död allt från några minuter upp till dagar innan den lika plötsligt startar.
För 18 månader sedan hade jag precis samma symptom, bytte bränslepumpen, och problemen upphörde helt. Pumpen jag köpte var begagnad för att slippa joxa med konsolen. Så nu när jag fick exakt samma symptom så bytte jag pump igen (begagnad igen). Men denna gång hjälpte det inte.
Så idag bytte jag bränslepumprelä (103). Startade bilen och lät den gå medan jag skruvade tillbaka locket. Då tvärstannade bilen och jag tyckte att jag hörde ett klickande i ett av reläena som jag ju stod väldigt nära. Jag tänkte att det kunde vara dålig kontakt så jag provade dra reläet ut och in flera gånger, men bilen startade fortfarande inte. Så jag undrar vilka fel som kan slå av reläet?
Jag har ju läst om att kamaxelgivaren kan ge dessa problem, men har förstått att den isf borde ha gett felkod. Jag får inga felkoder alls (förutom på bromsar) fastän jag idag hann kolla allt medan den vägrade starta.
Fick också tips om att bryta strömmen för att nolla eventuella elektriska fel. Testat även det utan att den startade.
Så jag tar tacksamt emot tips på vad som kan generera detta problem utan att ge felkoder.