Sida 1 av 1

Tickande spridare?

Postat: tor 13 jul 2006, 06:38
av Uninium
Hör ett tickande från min motor,trodde först att det var ventilerna men efter att ha satt örat ovanpå aluminiumplåten ovanför insugsröret så tycker jag att det är därifrån ljudet är mest,eller sitter det nått annat där som kan ticka?

Postat: tor 13 jul 2006, 08:08
av ketto
de tickar från spridarna och de är normalt

Postat: tor 13 jul 2006, 16:11
av Uninium
Ok då får man leva med ljudet..

Postat: lör 13 okt 2007, 09:34
av lp1965
:D samma på min..man får leva med det då...bra forum detta :D

Postat: lör 13 okt 2007, 13:26
av Fisketorp
Har också det där ***** tickandet, hade det även på galanten. fast där blev det riktigt högt mot slutet.

så hur högt ska det ticka? fattat det som att det sak/kan vara högre när bilen stått ett tag och oljan har sjunkit lite.

sedan om man har täta kanaler så tickar det lite extra för att smörjningen är dålig vilket heller inte ska vara farligt?

Men ska normaltikande ljud höras ifrån kupe vid stillastående?

//Martin

Postat: lör 13 okt 2007, 16:12
av Lilja
Fisketorp skrev:Har också det där ***** tickandet, hade det även på galanten. fast där blev det riktigt högt mot slutet.

så hur högt ska det ticka? fattat det som att det sak/kan vara högre när bilen stått ett tag och oljan har sjunkit lite.

sedan om man har täta kanaler så tickar det lite extra för att smörjningen är dålig vilket heller inte ska vara farligt?

Men ska normaltikande ljud höras ifrån kupe vid stillastående?

//Martin
Tycker mig höra ett tickande när man lyfter huven och har motorn igång, men det ska ju inte ticka så man hör det när motorn är stängd :P

Om jag inte är helt fel på det har galanten hydrauliska lyftare? Det kan "ticka" om en lyftare börjar bli kass. Har jag iallafall märkt på en polares Galant.

Postat: lör 13 okt 2007, 17:03
av *pettson*
man får skilja på om ljudet är från dom elektroniska spridarna eller om det är ifrån tryckarna..
Om det tickar om spridarna är det normalt dom jobbar ju med on/off alltså ett klick i varje läge..
Tryckarna ska klicka tills dom blåst upp sej och förhoppningsvis vara tysta sedan. Om det är tyst när man varvar upp men inte annars skulle jag nog dra öronen åt mej och kontrollera oljetrycket på tomgång..