Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henkehjälten
#3233
Hej!
M.S lampan på min v70-99 2,5l 20v tändes häromdagen.
Jag tog felkoderna som visade ECM 2120. främre lambdasond felaktig styrning. Jag bytte då denna sond med min fars (likadana bilar) men fick ta av batteriet för att lampan skulle släckas. Ska inte lampan släckas själv? Lampan släcktes inte förren batteriet varit av någon minut.

Till saken: Jag har DENSO system med främre lambdasond: 9125583
Det är stört OMÖJLIGT Att hitta en begagnad sådan sond. Volvo vill ha 2 lappar för den = NOT!!!!
Vet någon om det är BARA denna sond som passar?? Hittar flera BOSCH sonder till samma årsmodell/motor samt flera DENSO sonder som heter: 9125546. Men vågar man montera nån av dessa?

/ Henkehjälten
av Gabber
#4426
lampan släcks inte utan att man nollställer datorn själv. Jag skulle inte våga köpa något annat än orginal. Har precis bytt på min 850 och den kostade 1700:- men jag fick fel kontakt först så jag fråga på volvo om jag bara kan byta kontakten, men dom sa att det måste vara rätt. varför vet jag inte men jag vågar inte prova ifall man skulle ha sönder något annat svindyrt.

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]