Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#839376
Lyfter tråden då även jag saknar märkning på plats 26 dvs en 4a eller 5a för styrväxel.

S2YEKPL är det enda som står.

Men jag beställde hem en komplett styrväxel och hoppas att det passar.
#873184
Att hålla emot på styrväxeln och lossa styrstaget med rörtång hjälpte inte på min V70, det enda som fik loss staget var värme.
Värm tills fettet börjar smälta. Var noga med att inte värma på det vita plastskyddet på styrväxeln.

Köpte staget från http://www.mekanika.se
#980827
Lyfter en tråd ytterligare en gång. I min haynesbok står inte ett ord om inre styrleden. Så jag har noll info förutom det jag hittat här. Att jag ska köpa mig en 32 mm nyckel i morgon vet jag.

En annan sak som irriterar mig är att jag har helt snedslitna framhjul. Var till däckversktaden och de hissade upp bilen. Han kände på ena hjulet, hämtade en kollega och sedan tog han ner bilen igen och sa att det är bättre att jag byter inre styrleden först innan vi ställer in framvagnen.

Beställer hem delar. Vad borde jag ha tänkt på? Jo, om inre styrleden blir glapp, vad kan det bero på? Fukt. Hur kommer fukt in dit? trasig gummidamask. Köpte jag någon? NEEEEEEEj :evil:

Men ska man ha på gänglåsning på den sedan när man sätter dit den? Den vita plastbiten, sitter den fast där den är nu eller kan man skjuta bak den? Blir lättare att komma åt med nyckel och mindre risk om man måste värma om man kan skjuta bort den.

Och hur sjutton kom ni åt att hålla mot med rörtång? Det är minimalt med plats.

Bild

Bild

Finns två olika system beroende på &ar[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]