Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleGLT
#3072
Har ett lite skumt problem på min V70 -00. När man öppnar vänster fram eller bakdörr från insidan så tänds inte kupebelysningen. Om man däremot öppnar från utsidan så tänds den. på höger sida fungerar det helt OK. Måste väl vara någon brytare som är fel på, men var sitter den och hur vet den om man öppnar från insidan eller utsidan ??
av rakoon
#3087
Hej,

jag har en v70 -00. jag märkte att kupebelysningen inte tänds om nyckeln sitter i och man öppnar dörren. Det hänger väl ihop med att kupebelysningen ska slockna när man startar bilen.
Däremot om man öppnar den utifrån (nyckeln sitter då oftast inte i :) )
så tänds kupebelysningen.

/rakoon
av KalleGLT
#3130
Jo ,men om man t ex skall släppa av en passagerare som sitte bak på vänster sida så borde ju belysningen tändas när man öppnar bakdörren inifrån. Det gör den ju på höger sida... även om nyckeln sitter i och motorn är igång.
Användarvisningsbild
av Sparkz
#3137
Låter ju hur skumt som helst...
Kontakten sitter i låset, men det borde inte göra någon skillnad från vilket håll du öppnar. Samma fel både bak och fram dessutom... Nya eller gamla karossen?
av KalleGLT
#3139
Gamla karossen. Tack för infon om var kontakten sitter. Jag får väl kolla lite i dörrarna...
Trängselskatt stockholm, fråga.

Tack för svar. Då fattar jag ännu […]

Är långt ifrån den på forum[…]

Skall installera ett sådant för att f&a[…]

Volvo v50 startar ibland

Som kvillebäck var inne på - det ä[…]