Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
hej på er alla idag upptäckte jag konstiga ljud som kommer tidligen från stötdämpare , stötdämpare är hel men de syns lite läcka av olja på den vet ej om de den som spökar de ljudet kommer bara när man svänger höger och kör sakta men inget annars de gäller s70 glt 97-a vet non vad kan vara för fel och är de non fara me det? alla svar är jätte väkomna orolig för semmester tänkte bila 250 mil
Användarvisningsbild
av dahumbug
Ser du läckage från stötdämparen så är den slut och måste bytas, tänk då på att du måste byta bägge sidorna (vä och hö fram).
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
dahumbug skrev:Ser du läckage från stötdämparen så är den slut och måste bytas, tänk då på att du måste byta bägge sidorna (vä och hö fram).
JAG HAR SPORT FJÄDRAR LIGGANDE FRÅN 850 VET INTE OM DOM PASSAR MEN SOM DE SER UT ÄR FJÄDRAR HELA STÖTDÄMPARE SOM SPÖKAR JAG TROR ATT DE FRÅN DEN SOM KOMMER LJUD NÄR MAN SVÄNGER HÖGER D.V.S NÄR MAN KÖR SAKTA OCH SVÄNGER RATTEN TILL MAX ÅT HÖGER DÅ KOMMER DE LJUDET KRRRRRR HAR NON HAFT SON PROBLEM OCH VAD DE KOSTAR PAR STÖTDÄMPARE
Användarvisningsbild
av dahumbug
Ja du... det låter ju inte som att det är stötdämparna som är felet, det är troligen inte de som gör att det låter. Läckaget som du beskriver tyder dock på att stötdämparen är slut och måste bytas i alla fall.

Vad gäller ljudet som kommer då du har fullt rattutslag så skulle jag gissa på att det har nåt med styrväxeln att göra, om det inte är så att hjulet tar i nånstans i hjulhuset (är bilen sänkt osv är det ju en risk.)
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
dahumbug skrev:Ja du... det låter ju inte som att det är stötdämparna som är felet, det är troligen inte de som gör att det låter. Läckaget som du beskriver tyder dock på att stötdämparen är slut och måste bytas i alla fall.

Vad gäller ljudet som kommer då du har fullt rattutslag så skulle jag gissa på att det har nåt med styrväxeln att göra, om det inte är så att hjulet tar i nånstans i hjulhuset (är bilen sänkt osv är det ju en risk.)
JAG KOLLADE IDAG UNDER BILEN NÄR RATTEN VA VRIDEN ÅT HÖGER TILL MAX DÅ SÅG JAG AT DE TAR I STYRSTOPP OCH DERIFRÅN KOMMER LJUDET MEN SOM DE SER UT ÄR BUSNINGAR SOM ÄR SLUT PÅ DEN FÖR ATT DE GLAPP I DEN KRÄNGNINGSHÄMMAREN .

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]