Sida 1 av 1

850, felkod 1-2-3 på plint 7

Postat: sön 11 jun 2006, 15:08
av olaro
Har kollat i Haynes och fått fram följande: Digital utmatning 48 puls kortsluten till ström
Någon som har en susning om vad detta innebär?
Full av förväntan på svar
olaro

Postat: ons 14 jun 2006, 15:02
av Fairlight
Alltid klurigt att hitta vad betydelsen är med dessa koderna, men prova och sväng förbi en Volvo verkstad och fråga dem, ibland blir man positivt överraskad av att de hjälper och förklarar.

Re: 850, felkod 1-2-3 på plint 7

Postat: mån 19 jun 2006, 10:53
av *pettson*
olaro skrev:Har kollat i Haynes och fått fram följande: Digital utmatning 48 puls kortsluten till ström
Någon som har en susning om vad detta innebär?
Full av förväntan på svar
olaro

Felkodsinformation

Villkor

-Utsignalen antar specificerat maximalt värde, strax under batterispänning.


Felorsak

-Signalledningen kortsluten till batterispänning.


Felsymptom
Obs! Kombinationsinstrumentet visar inga synbara symptom vid denna felkod.
-Vid bilar utrustade med automatväxellåda: hårda växlingar, Lock–up fungerar ej samt varningslampa för automatväxellåda i kombinationsinstrument blinkar.
-Vid bilar utrustade med ECC minskar inte fläkthastigheten vid ökad fart.
-Vid bilar utrustade med färddator visas fel värde avseende medelhastighet.

Postat: mån 19 jun 2006, 20:16
av g00ey
Borde man inte märka det på att hastighetsmätaren inte fungerar?
Vilken givare mäter den mot? Är det 12-pulsgivaren eller 48-pulsgivaren? Varför har man två givare för bilens hastighet?