Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Muppen76
#643882
Hej !

Har problem med höger bakdörr, dörren fungerade fint att öppna och stänga igår men idag så går det inte att öppna den varken från utsidan eller insidan, låser jag bilen med fjärren så åker låsknappen ner men den åker inte upp när jag låser upp bilen, jag kan dra den upp för hand men dörren går ändå inte att öppna.

Någon som har något tips på hur jag ska få upp dörren ?
#643940
Lite uppdatering !

Har under morgonen försökt att få upp dörren men utan att lyckas och nu har även låsknappen/pinnen fastnat i låst läge och går ej att dra upp med handkraft längre, jag hör dock att c-lås motorn arbetar när jag trycker på fjärren men jag antar att låskistan är kass men hur i hel***te får jag upp dörren så att jag kan byta låskistan ? Dörrsidan får jag inte bort utan att ha i sönder den när dörren är stängd.
#644003
Hej igen !

Jo dörrsidan går säkert att få loss med lite våld, dörren verkar ha fastnat i blockerat lås läge så jag vet inte vad jag ska ta mig till.....undrar hur de gör på Volvo om de får in en bil med kass låskista och en dörr som inte går att öppna ?

Alla tips mottages tacksamt :)
#1382549
Har ni provat att skicka in sprayolja utifrån genom dörrspringan i jämnhöjd med låsmekanismen? Med sprayflaska med långt sprayrör.. Det lär väl inte hjälpa men är enkelt att testa.
#1384905
löste det sig med dörren?

Har dragit in dörrklädsel genom dörrhålet på dörr som gått i baklås vid 2-3 tillfällen. nån av gångerna låg bältet med i låset.. men se till att göra det med varm bil så klädsel är rejält varm och kan bockas och böjas då dörrhålet är mindre än klädseln. varm sommardag är bättre än nollgradigt..

Har du aldrig tagit bort en sån klädsel så lär dig hur man gör på en annan dörr som du kan öppna för att förstå hur den sitter fast.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]