Sida 1 av 1

volvo 850 t5 ny turbo

Postat: ons 19 apr 2006, 14:30
av jones
hej, jag e på gång att köpa en 850 -94 med utbytt ny turbo. Vad är det bra för. ger det ens mer effekt om du inte chippat den?
nått speciellt annat man ska tänka på när man köper en sån bil så man iten blir blåst?.
tack på förhand.

Postat: ons 19 apr 2006, 14:42
av Perra N
Varför är turbon bytt, måste du fråga säljaren? Är det för att den andra var slut, kanske det finns anledning att tvivla på om servicarna är skötta osv. Snurran i min 945 är i princip kärnfrisk efter 33000 mil, med oljebyte varje 1000 mil. Hur långt hade denna bil gått? Är den servad enligt schema? Finns kvitto osv? Är kamremmen bytt? Om det är en aut, är oljan i lådan bytt?

Postat: ons 19 apr 2006, 14:49
av jones
Han säger att han bytt till en större turbo. Den har gått 17500 mil och det är en automat.
Men större turbo vad ska d va bra å byta till d för?

Postat: ons 19 apr 2006, 14:55
av Perra N
Det lönar sig ju knappt om den inte är moddad på annat vis. Exempelvis chips, mappning, avgas, större IC osv. Har för mig att originalsnurran ska räcka till närmare 300 hk. Men du kan ju läsa på tag-en på snurran om vad det är för ett aggregat.

Postat: ons 19 apr 2006, 14:57
av jones
okej, okej tack så mycket för hjälpen .
45000kr är de värt en 850 t5 -94 som gått 17500 mil ?

Postat: ons 19 apr 2006, 19:54
av jbl
Vet inte vad dom står iför pris men det låter inte så farligt.

Men kolla färgen på oljan till automaten, är den brun samt luktar bränd titta då efter en annan bil. Möjligen hjälper det med att skölja samt byta oljan. Men har man otur så blir det problem med automaten. Tänker på om bilen varit trimmad och man har kört med en uttjänt olja. Slitaget kommer fort då.

Postat: tor 20 apr 2006, 17:54
av jones
ere inte jätte jobbigt å kolla oljan i automaten??.. när man kommer å kollar bara.. måste man iten in under bilen då å så`?