Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jwallin
Hej,
Jag har problem med båda bakdörrarna på min V70. Ingen av dem låses upp via centrallåset, dock går det bra att dra upp knappen för att låsa upp, dessutom låses dörrarna när man låser med fjärren. Jag har tagit loss dörrsidorna och konstaterat att det verkar vara något som är trasigt med i de plastdetaljer som ska hjälpa till med upplåsning/låsning. Det jag undrar är om det är möjligt att byta ut dessa plastdetaljer och i så fall var man kan få tag i dem eller om jag måste byta låskistorna? Det sista känns lite onödigt bara för att en liten plastbit har gått sönder.

Ett alternativ skulle kunna vara att försöka laga bitarna. Finns det någon som har eller kan peka på några bilder som visar hur delarna ska se ut när de är nya?

Johan
av jwallin
Tack men hur jag ska ta bort låskistan har jag tagit reda på tidigare. Det jag är intresserad av är om det går att reparera plastdetaljerna i mekanismen eller om man verkligen måste byta hela låskistan. En ritning/sprängskiss eller bilder på en hel låskista med plastdetaljer vore perfekt.

Johan

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]