Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
#517760
Severin skrev:
T-rex skrev:submarine: beror kanske på vilken årsmodell du menar av v70, men på min s70 - 98 funkar det att koda larmdosan så
Från -99 så går det inte
Aha då har man lärt sig nått nytt :)
av GbgS70
#561806
Hej, ny här och lånar tråden lite istället för att skapa en ny om samma ämne...

Jag har endast en nyckel och larmdosa till min S70 -98 men har fått tag på en begagnad dosa till den nu. Enligt instruktionerna ovan ska jag kunna "programmera" in den till bilen genom att följa de 5 stegen som beskrivs. Frågan lyder - ska jag även ha med den dosa som redan funkar och trycka på en knapp på den också?

Ha det gott,
T
av HasseS
#562797
GbgS70 skrev:Hej, ny här och lånar tråden lite istället för att skapa en ny om samma ämne...

Jag har endast en nyckel och larmdosa till min S70 -98 men har fått tag på en begagnad dosa till den nu. Enligt instruktionerna ovan ska jag kunna "programmera" in den till bilen genom att följa de 5 stegen som beskrivs. Frågan lyder - ska jag även ha med den dosa som redan funkar och trycka på en knapp på den också?

Ha det gott,
T
Jag antar att du måste programmera bägge två. Hanterandet ovan är likadant som på Cargard larmen.
Där måste man koda bägge nycklarna i den följd som har nämnts.
av semmelman
#562838
Jag kanske är dum, eller alla fall oerfaren, undrar lite alla fall... när det står att man ska slå på och av tändningen fem ggr på tio sekunder menar de att man ska starta å stänga av motorn fem ggr eller är det bara till läge II (eller vad det är) ? För å starta å stänga av motorn så där måste ju va skadligt... ?
av SubMarine
#562853
semmelman skrev:Jag kanske är dum, eller alla fall oerfaren, undrar lite alla fall... när det står att man ska slå på och av tändningen fem ggr på tio sekunder menar de att man ska starta å stänga av motorn fem ggr eller är det bara till läge II (eller vad det är) ? För å starta å stänga av motorn så där måste ju va skadligt... ?
Nej, du ska bara slå på tändningen (läge II) fem gånger inom 10 sekunder. D.v.s. inte starta motorn.
av semmelman
#562855
Tackar, tänkte väl det.
(konstigt uttryck egentligen, slå på tändningen borde ju egentligen menas då man tänder motorn, alltså startar den, men jaja OT...)
(tändningsläge då fattar man ju, läge innan t... men kanske jag som snurrar till det när jag börjar tänka på't. Ska sluta tänka så förbenat. :D)
Användarvisningsbild
av rüttner
#562951
[/quote]Tyvärr så går det inte att kopiera själv, har frågat på volvo till min s70, dom ville ha nästan 4000k för en ny nyckel och koda om bilen till den nycklen :cry:

Ang. nycklar så e det nog bara att kasta om du inte vill göra OM låsen i bagageluckan dörren o tändlåset för att använda dom nycklarna.[/quote]

4000kr :shock:
Fick betala 1200kr+800kr för fjärr på volvo i borås för 2 år sen. Det var en v70 t5-98
av T-rex
#562954
rüttner skrev:
Tyvärr så går det inte att kopiera själv, har frågat på volvo till min s70, dom ville ha nästan 4000k för en ny nyckel och koda om bilen till den nycklen :cry:

Ang. nycklar så e det nog bara att kasta om du inte vill göra OM låsen i bagageluckan dörren o tändlåset för att använda dom nycklarna.[/quote]

4000kr :shock:
Fick betala 1200kr+800kr för fjärr på volvo i borås för 2 år sen. Det var en v70 t5-98[/quote]
AHA ja du vet götebor där volvo har storhetsvansinne !! :twisted:

Sen får man tjöta lite på kä[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]