Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag har nyligen upptäckt ett problem med min bil. När jag ska svänga i en vänsterkurva som är mer än 70grader så känner jag i ratten att det tar emot men jag kan svänga men det känns nästan som om hjulet tar emot inne i hjulhuset fast det gör den inte och när jag svänger höger så är det inga problem.

Jag bytte vänster styrled för snart ett år sedan. Men jag har inte vart under bilen och kollat än för jag tänkte ifall ni på jagrullar kanske kan vägleda mig vad felet kan vara och vart i så fall jag ska kolla om jag kan göra de själv eller om den måste in på verkstad.

Sedan har jag ännu en fråga och det är så att jag bytte bromsklossar fram för snart ett halv år sedan och nu när jag kör och stänger av radion hör jag hur bromskivan rasslar, är det ett stort problem det med eller går det att fixa lätt?

Tackar i förhand för alla svar, skriv gärna frågor om ni vill veta mer om problemet så ska jag försöka svara på det.

MVH Christoffer
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]