Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fattaren
#666549
lyfter den här tråden lite med en fråga?

vill byta till vanliga dämpare och fjädrar och ska köpa 9461631 men hittar inte dessa på goggel i sverige, bara i amerikat.... finns de inte på meca eller mekonomen?
av Henke3
#666567
Meca eller Mekonomen säljer inte Volvo originaldelar.
Ibland refererar de till ett Volvo artnr men ingen garanti att det är rätt nr.
Sen kan Volvo ha ersatt med ett annat artnr, det har jag inte kollat.
av fattaren
#666615
hittat på nylands bildelar som säljer monroe, de har dämpare till v70 awd r som ersättr nivåmatic. Kan för övrigt reomendera denna lilla"växande" bildelsbutik som har konkurenskraftiga priser. (har haft åtminstone)
av fattaren
#666827
Henke3 skrev:Och de hade fjädrar oxå?
Vad fick du ge för dämparna, har de nåt Monroe artikelnummer?
inga fjädrar hade dom, men bilbolaget var billiga nog, ca 500 kr/st, e42m hade nylands bildelar som artikelnr på dämparna. kostade 1581 paret, så för 2500 så har man nya dämpare och fjädrar som bara skulle passa rakt på, men ska dubbelkolla meden vän som jobbat länge på volvoverkstad innan jag bestämmer mig. men troligast blir bilen såld inna dess, föredrar saab trots dess lägre värde. :-)
av ÖrjanR
#1299492
Hej! Försöker hitta bästa valet av dämpare till min S70 AWD bak som jag inte har nivomat på och som jag skall montera en AWD sänkningssats 60/40mm på. Det sitter idag 9492049 dämpare bak på den men är gamla och tänkte byta dem när jag ändå byter fjädrar. 9461631 dämparen är den hårdare och ett bättre alternativ till sänkningssatsen? Tacksam för hjälp och tips.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsä[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]