Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#498378
Hej!

Jag har tittat lite på lasthållare och Biltema har universal som som verkar smidiga och billiga :

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... universal/

Sen har de dessutom någon för droplist men jag är osäker på om Volvo S70 har droplist?

Någon som testat någon av dessa?

Sen har Jula ett par här : http://www.jula.se/lasthallare-for-rails-2-pack-129996 men dessa har jag ingen aning om de passar Volov S70?

Orginal kostar över närmare 1000 kr så det känns inte så intressant.

De jag ska köra i detta fallet är egentligen bara en skrivbordsskiva.

MVH
Jimmy
#498583
Kolla på blocket, har man tur kan man hitta orginal räcke för en billig peng.
Du ska ha ett räcke med fot som har piggar (öppna dörrarna så ser du hålen som piggen ska in i).

Köpte ett volvo orginal räcke till min 854 och det betalade jag 200spänn för......
#639088
jensa30 skrev:Tja
Har ett liggandes om du vill ha, är till en 850 men passar S70 med!
Iofs bump men iaf.. 8)

Fick häromdan frågan av en kollega om jag ville köpa takräcken som suttit på en 850.
Jag går in här i forumet o söker ifall de passar på min S70 o finner svar.

Tack för hjälpen! :-)-)
#977386
"nypa00" .... ska ha ett räcke med fot som har piggar (öppna dörrarna så ser du hålen som piggen ska in i).
Väcker en gammal tråd
Skall köpa/leta efter ett begagnat takräcke (lastbågar) till en S70 och sökte på ämnet och fick upp denna tråd
Helt perfekt - då vet man hur det skall se ut (hade ingen aning om piggarna)
#1052029
Väcker ännu en liten äldre tråd... Hur som helst har jag köpt originaltakräcken till min S70, eller i alla fall sa säljer att de var till S70, han sa även att han hade en S70 tidigare som de suttit på. Men det fattas typ 2-5 cm på vardera sida för att själva fästanordningen ska gå ned i taklisten. Sen förstår jag inte riktigt hur den ska fästas fast i bilen.

Jag ska ta en bild på takräcket och visa, men tills vidare - är det någon skillnad på takräckena till olika årsmodeller till S70? Som jag förstår det ska det även passa till 850?

Tacksam för svar :) Jocke
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]