Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1069341
Hej gammal tråd detta men ja lyfter den.

Håller på att bygga en folkracebil av en s70 med immobilizer och skulle naturligtvis vilja ha bort hela den biten.

Kan någon vänlig själ bidra med en bra lösning så vore jag tacksam.

Bild

Bild
#1069352
Immon stänger av bränslet. Startar bilen och går någon sekund så är det säkert immon, och nilen endast startade med hjälp av det föruppbyggda trycket i fuelrailen.

Och nej, kommer inte få någon hjälp med att koppla ur immon, inte av mig iaf, och förhoppningsvis inte av någon annan heller.
Ren idioti att lägga ut en sån beskrivning på ett publikt forum, eller ge infon till någon random person på internet som man inte har en aning om vad denne har för egentlig avsikt.

Enda tips jag tänker ge dig är att det, tyvärr, finns på google...............
#1069368
Varför ens plocka bort den är det inte bättre att den är kvar och får den att fungera istället då? Det är säkert det vanliga att det är antennringen som har gett upp.
#1069600
Jag förstår absolut att detta är känslig information att skriva på ett publikt forum. Ni känner inte mig så visst, men hade ja velat sno en bil hade jag knappast lagt detta görm på en s70.
Jaja nog om det.

Har tänkt i banorna att ha kvar immobilizern men hade gärna sluppit den såklart, tänkte att det inte är så kul om den börjar krångla mitt i ett race.
Jo jag tänkte kolla om ja kan få tag på en ny antennring om det är den som ha kraschat, konstigt isåfall men man vet aldrig.

Du har helt rätt om att det inte va så enkelt som bränslerelät, ny tank med extern pump monterad direkt till tändningen, så pumpen går finfint.
Misstänker att immobilizern även är intrasslad i databoxen på denna modell, typiskt... så att spridarna stängs istället.
Denna är en motronic 4.4 ifall någon har några idéer.

Mvh/Hans
#1069611
Immobilizern kan aldrig stänga av en motor om den en gång har tillåtit start det är bara vid starten som den kan stänga ner om den tycker att något inte stämmer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)