Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PDK
#470593
Tittade snabbt på det igår, men hann inte mer. Imorgon tar jag tagit så återkommer jag med svar. Jag får tacka alla för svar, PM. Fick en mer utförlig beskrivning per mail, det tackar vi för!
#615029
En liten update.

Då båda pinnarna gav upp var man tvungen att ta tag i detta! :-O)

Måste bara fråga, ingen risk att man gör någon skada då man byglat detta nu? Strömmen ligger väl inte på hela tiden? Den bryts med tändningen?

Bilen fungerar klockrent utan denna "retsticka".
#615468
Så länge du gjorde fina skarvar och har sett till att ingen ledande metall syns så kan du vara lugn eftersom du i själva fallet precis återställt din bil till orginalskick. Jag provade på detta på min bil förra veckan och slutförde jobbet med att eltejpa alltihop.
#616287
Ingen ledande metall någonstans, ska man göra något ska man göra det ordentligt. :-)-)
Jag drog en latmask istället för att skarva allt så tog jag o bygla kontakterna. Lite kabel och flatstift så var det klart.
#637941
jonas41 skrev:Jag skulle också behöva koppla bort min immobilizer på en 855 -95 . Kan man inte bara montera bort hela paketet? Vore supertacksam för all hjälp
Det är precis det man gör. Jag har inte orkat ta tummen ur och plocka bort enheten från bilen min än bara.
Immon ligger som en strömbrytare på bilens kabelsystem, bara att plocka bort den och sätta ihop rätt kablar så ska det fungera. PDK hade sån tur att han kunde göra det med lite kabelskor medan min bil hade så fula skarvar att jag lödde ihop allt istället.

Plocka bort sparkplåten under ratten så ser du nog ganska snabbt vad du måste göra
#721799
skulle vilja plocka bort min med då min redan är sönderrykt efter ett stöldförsök, nu ligger den på golvet å vet inte vilka kablar som ska sitta vart enligt immon har den suttit ihopkopplad med 4-5 stycken å dom hänger där under ljudvallen, men undrar vad dessa kabar som hänger nu efter immon ska sitta för att få igång bilen?, nån som vet hur kablarna ska sitta? mycket tacksam för alla svar.! mvh robin
#737124
Hej
Sent om sider så har jag monterat rent fram till imobilizern och kommit till boxen och tagit bort allt skum runt kontakterna osv. Men blev ju inte direkt klokare av att försöka mig på att koppla bort den. en bunt svarta kablar som går ur imobilizer enheten. Hur sjutton ska jag kunna ha koll på vilken som ska gå vart? Please help! Jag måste koppla bort den eftersom bilen knappt startar längre med "pinnen"
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]

Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]